Leverans och frakt

Gunry som är en del av Rybrinks i Kungsbacka AB levererar till adresser i Sverige.
På Rybrinks gör vi allt för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt!

Allt vi säljer finns på eget lager för omgående leverans. Order som kommer in före kl.11:00 på arbetsdagar skickas samma dag.

Du kan spåra alla dina försändelser från Rybrinks genom Mina paket appen.
Fraktfritt på orders över 250 kr.

 

DHL

Tillgängligt i hela landet
Leverans inom 1-2 vardagar
Hämta ut paketet på ditt valda DHL-ombud
I vissa fall möjligt att få leverans till en DHL-box där mobilt Bank-ID kan komma att krävas.

Du väljer själv vilket ombud du vill att paketet ska levereras till när du lägger din beställning. När paketet nått ditt valda ombud får du en avisering om att hämta ut paketet tillsammans med din legitimation samt kolli-ID. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden.

Beroende på paketets storlek, innehåll samt ditt postnummer kan du välja att få ditt paket levererat till en paketbox. Om alternativet finns för dig så ser du det när du väljer ombud i kassan. När paketet finns att hämta får du en kod via SMS som du knappar in på displayen på skåpet. Då öppnas skåpet och du kan plocka ut ditt paket. Observera att om paketboxen är full så skickas ditt paket till ett närliggande ombud.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar från dess att du fått din avisering.

TRANSPORTSKADOR

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på plats på utlämningsstället eller i butiken om det är där du hämtar din leverans.

RETURER

Du har som konsument alltid rätt att vända dig direkt till Gunry’s kundtjänst för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Kontakta vår kundservice via vårt kontaktformulär. Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt. Returer skall göras i enlighet med våra Allmäna Köpvillkor och de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: https://ec.europa.eu/odr.